5/22/2016 06:00:00 AM

Zdrowa dieta i ćwiczenia

Strasznie dużo dziewczyn ma kompleksy z powodu otyłości. Chcą schudnąć, zacząć ćwiczyć itp. ale nie wiedzą do końca od czego zacząć. Na co zmienić dietę? Dlatego dziś mamy dla Was posta jak ćwiczyć i co jeść oraz kilka wyzwań treningowych.*



DIETA


Słodycze

Zacznijmy od tego czego spożywanie powinniśmy ograniczyć.  Oczywiste jest chyba odstawienie słodyczy. Nie trzeba całkowicie, bo okazjonalnie można zjeść ciastko lub dwa ale nie więcej. No i nie opychajmy się nimi codziennie.

Smażenie

Zdecydowanie na olejach roślinnych. Nie na żadnych masłach czy smalcach!  To zdecydowanie odpada.

Śmietany

To również należy ograniczyć lub całkowicie zastąpić np. Jogurtem naturalnym.  Mizeria z nim zamiast z tłustą śmietaną jest nawet smaczniejsza i co najważniejsze zdrowsza. 
A skoro jesteśmy przy jogurtach to ograniczmy kolorowe, przetworzone serki. Lepiej do zwykłego naturalnego jogurtu dodać sobie musli bądź pokrojone owoce.

Mięso

Najmniej należy jeść wieprzowiny i wołowiny,  te mięsa bardzo długo się trawią.  Zdecydowanie postawić ma drób, który ma najmniej tłuszczu i dużo białka. 


Owoce /warzywa

Należy jeść dużo owoców i warzyw. Podobno najlepiej w proporcjach 3 warzywa na 1 owoc, ale nie trzeba kurczowo trzymać się tej reguły.  Ważne by owoce czy warzywa były świeże i na stałe zagościły w waszym życiu :)

Pieczywo

Niestety białe pieczywo nie jest wskazane. To właśnie przez nie między innymi mamy celulit. Lepiej jeść ciemne bułki i ciemny chleb.


Kasze

Czasem warto zamiast ziemniaków zjeść do obiadu kaszę. Posiada ona wiele składników odżywczych, potrzebnych naszemu organizmowi. 

Mleko 

Mleko zawiera dużo laktozy, która czasem uczula, więc nie pijemy mleka literami, ale też nie usuwajmy go z jadłospisu.  Dla osób bardziej wrażliwych polecamy mleka bez laktozowe. Droższe, ale zdrowsze. 

Warto też jeść twarogi i serki wiejskie, do których można dodawać koperku,  bądź rzodkiewek. Takie połączenie z pieczywem idealnie nadaje się na śniadanko. 


Regularność

Regularność posiłków jest bardzo ważna. Jeśli podjadamy,  jemy o nieregularnych godzinach lub zapomniany o jakimś posiłku nasz organizm odkłada tkankę tłuszczową, by się zabezpieczyć. Dlatego warto pamiętać o regularnym jedzeniu. Najważniejszym posiłkiem jest śniadanie!  Trzeba je zawsze zjeść!  Inaczej nasz organizm nie ma siły funkcjonować w ciągu dnia co może doprowadzić do omdlenia i tego typu rzeczy.

Najlepiej jeść śniadanie,  porządne - jajka twaróg i tego typu rzeczy.  
Na drugie śniadanie można skonsumować jakiś owoc bądź warzywo. 
Obiad, najlepiej dwu dniowy, ale nie taki byśmy się nie mogli ruszyć po jego zjedzeniu. 
Potem podwieczorek - tu możemy zjeść  jogurt z musli, albo również owoc. Raz na jakiś czas można skusić się tez na ciasteczko.
Kolacja nie powinna być ciężka i jedzona przynajmniej 1,5 godz przed pójściem spać. 


ĆWICZENIA

Po pierwsze osoby z naprawdę dużą nadwagą nie powinny rzucać się od razu na głęboką wodę. Nie powinni biegać!  Zdecydowanie nie, to nic nie da, a może jedynie pogorszyć sprawę, bo zrujnujemy sobie stawy.
Gdy już zmienimy naszą dietę trzeba zacząć dużo chodzić.  Taka forma ruchu jest najważniejsza w początkowej fazie chudnięcia.  Należy zacząć wykonywać też ćwiczenia. W domu rozłożyć sobie karimatę i zacząć od spokojnego rozciągania oraz lekkich ćwiczeń na wszystkie partie ciała.  Co parę dni powiększaj sobie ilość powtórzeń danego ćwiczenia. Np. o 5 brzuszków więcej co 4 dzień.  Pamiętajmy też o regularności,  bo to jest bardzo ważne.  Jeśli będziemy sobie ćwiczyć raz w tygodniu nic nam to nie da. Chodzić powinniśmy codzienne, a ćwiczenia wykonywać min. 3 razy w tygodniu. 


Z czasem gdy stracimy parę kilo możemy zacząć biegać, lecz nie jest to konieczne.  Uwierzcie, że na samych ćwiczeniach, diecie i chodzeniu można schudnąć tyle ile się tylko tego chce. 
Co do przykładowych ćwiczeń.  Wszystko zależy od tego co macie w domu. Jeśli nie posiadacie żadnych ciężarków, ani tego typu rzeczy możecie zaczynać od zwykłych brzuszków i przysiadów. 
Oto kilka przykładowych ćwiczeń, które warto wykonywać.


A na koniec jako takie małe ciekawostki kilka wyzwań.  Szóstka weidera oraz 30 - day challenge. 
Powiem wam, że my obie zabierałyśmy się za te ćwiczenia,  ale żadnej z nas nigdy nie udało się wytrwać do końca. 



Mg: Ćwiczyłam szóstkę weidera, ale nie pamiętam ile 17-25 dni coś koło tego, a potem to mi się już nie chciało, no i zapomniałam o tym :).  Czasami w domu lubię się porozciągać, ale to nie męczy tak bardzo jak ćwiczenia powyżej :p

Mn: Moje największe osiągnięcie to ok. 25 dni szóstki weidera. Przerwałam, bo wyjeżdżałam na obóz, a potem już ciężko było wrócić :p Ale na potwierdzenie jej działania (kaloryfer na brzuchu), to powiem wam, że po tych 25 dniach miałam lekki zarys "szesciopaku". Jednakże późniejsze zaniechanie tych partii mięśniowych na rzecz rąk i nóg sprawiły, że już niestety zanikł xD
A za to challenge robiłam 1 dzień a potem zapomniałam.


To tyle od nas.
*Chcemy też podkreślić, że nie jesteśmy ekspertkami, a zgromadzone tu informacje opierają się głównie na naszych doświadczeniach i podstawowej wiedzy żywieniowej :)

Mania i Magda

9 komentarzy:

  1. Świetny post, i widzę ze nowy design *.*
    Ech, czekolady nie odstawię ;---: Mleko też kocham, ale piję bez laktozy bo zauważyłam że brzuch mnie bolał po zwykłym. Zaczęłam kupować to bez laktozy i przestało mnie boleć xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zdrowy styl życia!
    Słodycze mi już nie smakują, tak samo jak fast foody. O wiele bardziej lubię owoce, warzywa, jogurty, produkty zbożowe. A znienawidzony wysiłek fizyczny stał się dla mnie niezbędny!
    written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie również wysiłek fizyczny jest niezbędny :)

      Usuń
  3. Bardzo przydatne rady. Sama w tym roku podchodziłam już kilka razy ćwiczyłam miesiąc, potem przerwa tydzień i takie tam. Przedwczoraj zaczęłam znowu. Już dwa dni za mną. Nawet ruszyłam się żeby pobiegać, a do biegania podchodziłam już z setki razy ;D
    Jedyne co mi się nie podoba tu to 6weidera, gdyż ona strasznie obciąża kręgosłup i jest ona nawet nie polecana przez kilku trenerów. A jak ktoś ma porblem z kręgosłupem to może go powiększyć :)
    Tak to bardzo mi się tu podoba :D Leci do obs ;p
    flvcko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo :) Nie miałyśmy pojęcia, że 6 weidera obciąża kręgosłup, więc dziękujemy również za informacje :D

      Usuń
  4. Ja jestem ba etapie ćwiczeń z Ewką Chodakowską. Mam nadzieję, że do wakacji się wyrobie z efektami ;)
    www.sylwiaszewczyk.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super post💪
    http://sewingfashioon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witamy cię!
Zostawisz nam komentarz?
O jak miło :) Chętnie też zajrzymy do ciebie!

Copyright © 2016 Magymany , Blogger