5/04/2016 08:49:00 AM

Oceny nie świadczą o inteligencji.

Czy to jakie dostajemy oceny i jaką mamy średnią świadczy o naszej inteligencji? Nie dajmy się zmylić. Tak nie jest. Są ludzie którzy mają dobre oceny, bo są inteligentni,  są też tacy co mają słabsze, a tak naprawdę masz wrażenie, że potrafią więcej niż ty,  ale po prostu, na przykład, nauczyciel ich nie lubi.



Są też tacy co mają świetne oceny, ale zawdzięczają to jedynie wykuwaniu, a tak naprawdę wszystko potem zapominają. Czwarty typ to faktycznie kompletne nieuki,  które nawet nie pomyślą,  choć czasem odpowiedź jest oczywista.



Jeśli należysz do pechowców i masz słabsze oceny niż byś chciał i niż powinieneś mieć to po prostu... olej to. Taka jest prawda. Pasek na świadectwie jest fajny, ładnie wygląda, staraj się o niego,  ale jak ci nie idzie to się NIE PRZEJMUJ. Życie jest za krótkie, żeby martwić się szkołą.  Lepiej cieszcie się czasem kiedy jeszcze nie macie tylu obowiązków co dorośli.



Rzecz jasna nie mówimy wam, żebyście całkowicie olali szkołę, bo wykształcenie jest ważne,  ale.... Skupcie się na tych przedmiotach które lubicie,  które mogą wam się przydać w przyszłości. Jeśli nie lubisz historii nie poświęcaj miliona godzin na uczenie się dat. Powtórz najważniejsze informacje przed sprawdzianem,  a jeśli nawet coś pójdzie nie tak, to co?
Trudno, przecież nie lubisz historii i nie będzie ci ona potrzebna,  a zwłaszcza fakt, że wojownicy Iwana IV Groźnego to Oprycznicy.


Mn: Moja mam nie wiedziała co to są Oprycznicy,  a ja musiałam powtarzać to na sprawdzian. Ona jest grafikiem komputerowym i jedyne czego musiała się nauczyć do tego zawodu to obsługa programów graficznych.


Nie potrzebna jej do tego ani historia, ani fizyka, matma czy chemia. Podstawowa wiedza z każdej dziedziny jest nam w życiu potrzebna, ale nie wdawajmy się w szczegóły budowy pantofelka, kiedy chcemy zostać aktorem.


Mg: Moim zdaniem nauka to nie wszystko, ale powinniśmy się uczyć, ponieważ przydaje się to w rozmowie z drugim człowiekiem warto czasem  zabłysnąć, ale nie przesadzajmy.


Dlatego my też skupiamy się na tym co dla nas ważne.  Dodatkowo dobrze jest się skupić na nauce języków.  Wiemy, że to trudne i dużo osób nie lubi się ich uczyć,  ale język jest przyszłością,  dlatego w tym przypadku warto posiedzieć trochę nad książkami. W końcu cokolwiek będziemy w życiu chcieli robić, będzie on nieodłączną częścią naszego życia.  Język polski, angielski czy niemiecki (oraz wiele, wiele innych). Władanie wieloma językami i poprawne wysławianie się może nam naprawdę pomóc w przyszłym życiu i zawodzie.


A teraz  czekamy na Wasze opinie.  Czy według was oceny ukazują w pełni nasze możliwości i czy są one sprawiedliwe? Czekamy na  wasze odpowiedzi w komentarzach. 



Do następnego napisania! 
Mania I Magda 

21 komentarzy:

  1. Fajne zdjęcia :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę dokładnie to samo :) Oceny mało odzwierciedlają. Mój kolega z klasy ma na prawdę dużą wiedzę z różnych przedmiotów, które go interesują, że wszyscy się dziwią jak on to wszystko pamięta, a pasek na świadectwie miał może raz, dwa. Właśnie jak piszecie lepiej przykładać się do tych przedmiotów, które nas interesują i będą potrzebne, a ten pasek nie jest taki ważny.
    Bardzo ciekawy temat na post ;)
    http://moja-pasja-agata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne zdjęcia :) Mam takie samo zdanie :)
    Jednak moi rodzice myślą inaczej ;c Mam mieć pasek i już..
    Pozdrawiam.

    marthas-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) Moi rodzice na szczęście uważają, że szkoła to nie wszystko :)

      Usuń
  4. Zgadzam się, oceny to nie wszystko, zwłaszcza iż rzadko odzwierciedlają wiedzę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam tak samo jak Ty. Jest wiele 5 osób,które tak na prawdę nie mają o niczym pojęcia,a kultura też im jest obca. :)

    http://stylistfashioon.blogspot.com/2016/05/witajcie-kochani-biae-spodnie-poaczone.html

    OdpowiedzUsuń
  6. No właśnie. Ja coraz bardziej widzę minusy selekcjonowania ludzi poprzez oceny. To przykre bo niektóre osoby z zawodówki są mega fajne i mądre ale talentu akurat do nauki nie mają lub nie jest to ich priorytetem.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam na nowy post! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie tu u Ciebie :)
    Obserwujemy? :)
    https://mamapoczatkujaca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Też tak uważam, od kiedy jestem w gimnazjum zrozumiałam, że większość przedmiotów i tak mi się nie przyda, dlatego nie poświęcam im tak dużo czasu. Super post.
    http://pjankowska1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia i zgadzam się z Tobą :)
    asieekknowak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i jest nas dwójka :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Masz rację. Oceny nie świadcza o inteligencji :)
    https://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak na prawdę wszystko okaże się w momencie wejścia w dorosłe życie. O wiele łatwiej jest osobom, które od zawsze interesowały się jedną konkretną dziedziną, wtedy dobrze wiedzą czego chcą i kim chcą być w życiu. Osoby, które wkuwają dla samych ocen, by być najlepszym zazwyczaj polegną już na egzaminie dojrzałości czyli maturze. Wtedy właśnie okazuje się kto jest faktycznie inteligentny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie, że nie świadczą ; )
    świetny look i super buty !;)
    Mogę prosić o kliknięcie w linki tutaj http://zlota-orchidea.blogspot.com/2016/05/drugie-zamowienie-z-cndirect.html Bardzo mi pomożesz ;) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post taki prawdziwy ;)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne zdjęcia i fajny post ;)

    http://sk-artist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. System oceniania od dawna jest niesprawiedliwy. Moim zdaniem powinno się wprowadzić system, który funkcjonuję np. w Stanach.. uczniowie wybierają przedmioty na które chcą uczęszczać (prócz podstawowego programu), dzięki czemu skupiają się i poświęcają temu co ich w pełni interesuję :) A co do grafika - to wcale nie taki prosty zawód i Twoja mama również musiała się sporo uczyć :p

    OdpowiedzUsuń
  16. oceny nie świadczą o człowieku. ja miałam z polskiego 3 a poszłam na filologię i mam mgr;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Oceny pokazują tylko czy ktoś się potrafi wykuć czy nie. :) Ja miałam 2 z polskiego, a maturę ustną na 100% zaliczyłam. Moja nauczycielka w życiu by nie powiedziała, że taki wynik uzyskam, bo po postu mnie nie lubiła. :)

    OdpowiedzUsuń

Witamy cię!
Zostawisz nam komentarz?
O jak miło :) Chętnie też zajrzymy do ciebie!

Copyright © 2016 Magymany , Blogger