4/30/2016 07:45:00 AM

Od kiedy nosimy buty na obcasie?

Szpilki, koturny, platformy czy buty na podwyższeniu są oznaką kobiecości. Mamy ich tak wiele rodzai: na co dzień, eleganckie lub na imprezę, a każde z nich sprawiają,  że czujemy się pewniejsze siebie. Zadajmy, więc sobie pytanie w jakim wieku można nosić buty na obcasie? 




W dzisiejszych czasach obcasy są nieodłączną częścią garderoby prawie każdej kobiety. Nie dziwą nas przechadzające się ulicami kobiety w wysokich butach, ale dziwimy się gdy widzimy w nich młodsze dziewczyny lub nastolatki. Za nienaturalne uważane jest to, że młode dziewczyny mają chodzić w szpilkach niczym dorosłe, zaraz stwierdza się, że próbują one się postarzyć lub poczuć doroślej.


Częstym określeniem na osoby, które w młodym wieku ubierają się bardziej dojrzale - kobieco jest "stara maleńka". Nie brzmi to ładnie i nie zawsze jest zgodne z rzeczywistością.  Czy młodym dziewczynom nie wolno chodzić w koturnach, bo są one przeznaczone TYLKO I WYŁĄCZNIE DLA DOROSŁYCH KOBIET? Nie, nie, nie i jeszcze raz nie! Rzecz jasna jest granica, i wiekowa i ta dotycząca wysokości butów, ale nie zabraniajmy młodym dziewczynom nosić wysokich butów. Co mamy na myśli pisząc młoda?  Czyli dziewczyny 13-16 lat. To właśnie w tym przedziale wiekowym jest najwięcej opini na temat dziewczyn, że są one za młode na obcasy. 


Wiadomo, że mając 13 lat nie będziemy nosić 20 centymetrowych szpilek, ale przecież zwykłe,  nie wysokie koturny, nie są żadnym grzechem. 


Dlatego wy dziewczyny jak macie problem z rodzicami, którzy nie pozwalają wam nosić wysokich butów, przedstawicie im na to odpowiednie argumenty.  Buty na obcasie nie postarzają!  Nie mamy pojęcia skąd się wzięła ta opinia,  że jak młoda dziewczyna chce ubrać obcasy to po to, żeby się postarzyć.  Nie. 


Dzięki wysokim butom nogi nam się optycznie wydłużają,  a co za tym idzie lepiej wyglądamy,  a chyba tego chce każda kobieta/ dziewczyna. Jesteśmy również wyższe, co jest ogromnym plusem dla nie wysokich dziewczyn. Naszym zdaniem nie ma nic złego w noszeniu obcasów przez młode dziewczyny.


My same nosimy je, może nie codziennie, ale wystarczająco często by stwierdzić,  że obcasy są dla dziewczyn w naszym wieku. W końcu my też chcemy mieć szansę poczuć się bardziej kobieco i doroślej.  Ale pamiętajmy, że doroślej nie znaczy starzej.  


Rzecz jasna to, że ubierzecie koturny nie sprawi, że STANIECIE się dorosłe,  ale ludzie może będą was inaczej traktować.  Będziecie wyglądać dostojniej I będą się zwracać do was z szacunkiem,  jak do kobiety, nie smarkuli. 


Oczywiście pamiętajcie też,  że buty to nadal buty. Jakkolwiek odmienią one nasz wygląd, to nasz charakter i zachowanie zostaną takie same (chociaż nie przeczymy,  że dodają one pewności siebie). Na szczęście problem z noszeniem obcasów przez nastolatki z roku na rok maleje, ludzie się do tego przyzwyczajają. lecz nadal duża część populacji uważa to za głupie lub nienormalne.


Podsumowując: wysokie buty naszym zdaniem są dla nastolatek, każda z nas ma prawo je nosić i stanowczo, nie zgadzamy się na używanie określenia "stara maleńka" wobec młodych dziewczyn w obcasach. A granicą wiekową dla obcasów jest naszym zdaniem 13 lat. I tutaj nie mówimy już o dwu centymetrowym podwyższeniu, ale już o 5-7, nawet 10 cm. Pamiętajcie jedynie, żeby nie przesadzać.



To tyle od nas. Pamiętajcie,  że ten post to tylko i wyłącznie nasze osobiste zdanie,  ale bardzo jesteśmy ciekawe co wy sądzicie na ten temat,  dlatego piszcie nam o tym w komentarzu.
MAGDA I MANIA

Magda:
Kurtka: Reserved 250zł 
Buty: Sklep miejscowy 40zł 
Szal: Reserved 30zł 
Spodnie: River Island 90zł 
Torba czarna: Reserved 120zł  
Sweter: H&M 40zł 

Mania:
Płaszcz: Yendi ok.130zł 
Szal: New Yorker 30zł
Torba: TK Maxx 60zł
Buty: CCC 80zł
Spodnie: House 120zł
Bransoletka: Tally Weijl 10zł
Balsam: Lip Balm 5zł
Obudowa: Własnej roboty

22 komentarze:

  1. JA mam 8centymetrowe buty i 16 lat i źle mi się w nich chodzi. A jak widzę dziewczynę w 3 klasie podstawówki w takcih obcasach to masakra.. Po za tym im wcześniej, tym wcześniej mamy problemy z nogami i kręgosłupem.
    Mój blog
    Mój kanał
    Zapraszam na Facebooka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ktoś nie lubi chodzić w obcasach to przecież nie musi :) Ale są dziewczyny, które lubią to i nie sprawia im to dyskomfortu :) To sprawa indywidualna.

      Usuń
  2. Ja rozumiem botki na obcasie lub cos w tym stylu, ale sadze ze tak jak napisalas "obcasy sa nieodłącznym elementem garderoby każdej kobiety", wlasnie! Garderoby ale nie dziewczynki. Sadze ze takie rzeczy 13stki mogly by sobie datować i zając sie lepiej ważniejszymi rzeczami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według nas nastolatki mają prawo chodzić w takich butach jakie im się podobają. Jeżeli chciałyby chodzić w wysokich butach to mają do tego prawo. A przecież to czy będą chodzić w trampkach czy obcasach nic nie zmieni oprócz ich wyglądu i mogą spokojnie zająć się tymi "wazniejszymi rzeczami" :) No ale to jest nasza opinia i rozumiem, że ktoś może uważać inaczej.

      Usuń
  3. Super stylizacje :)

    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, twojego już wcześniej zaobserwowałam :)

      Usuń
  4. Przepiękny outfit <3.
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszamy do nas :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, na pewno tu jeszcze zajrzę!:*
    zapraszam do mnie http://neciiova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie przepadam za butami na obcasie, wolą założyć wygodne płaskie buty niż męczyć się w szpilach :)
    Pozdrawiam dzoanablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubię koturny, ale też często chodzę w płaskich trampkach :)

      Usuń
  7. Bardzo fajne stylizacje, świetnie wyglądacie :) Poza tym macie naprawdę super bloga, obserwuję!
    Zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam nie przepadam za obcasami, chyba trochę z powodu tego, że jestem dosyć wysoka, a gdy je założę to już w ogóle góruje nad wszystkimi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam niby to 16 lat i jakoś nigdy nie poczułam ochoty na noszenie butów na obcasach, koturnach czy szpilek, chociaż przydałoby mi się ponieważ jestem bardzo niska i przez te buty nie czułabym się tak strasznie niska wśród moich bardzo wysokich znajomych. Według mnie do tego typu butów powinny być ograniczenia wiekowe. Nie wyobrażam sobie takiej dziewczynki, która ma 10 czy 11 lat i nosi 15 centymetrowe szpilki. Po pierwsze wyglądałaby strasznie śmiesznie i dziwnie. Po drugie wszystko dla ludzi, ale w odpowiednim wieku. Z tym przedziałem 13-16, można by się zgodzić i nie. Sądzę, że 13 lat to jeszcze trochę za wcześnie, ale 14 lat to już bardziej przystępne. Z określeniem ,,Stara maleńka'' pierwszy raz się spotykam.

    http://pamietnikniesmiertelnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo przecież, że nie każdy chce i lubi nosić wysokie buty :) Myślę, że są ograniczenia wiekowe o naszym zdaniem 10- latki nie powinny jeszcze nosić obcasów. Jednak uważamy, że trzynastolatki tak, ale właśnie o to chodzi, że nie takie mega wysokie ale np. 8 centymetrowe :)

      Usuń
  10. Jak dla mnie to takie koturny czy buty na słupku jak najbardziej pasują do młodych dziewczyn. Rozumiem jakby chodziły w mega wysokich szpilkach - wtedy lekka przesada, ale tak to luzik. Chociaż ja staram się nie oceniać aż tak ludzi. Jak tej trzynastce wygodnie jest w takich butach to niech sobie chodzi, mnie nic do tego :D

    → borenium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie uważam żeby szpilki były tylko dla dorosłych kobiet, jeśli czujemy sie nich dobrze na różne okazje możemy je zakładać :)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj ja chyba pierwsze szpilki miałam na koniec 6 klasy podstawówki. Aż 13 cm! Do tej pory je mam. Ale są tak niewygodne bo są na paskach i noga strasznie spada i wyjeżdża xd Kiedyś się w nich nawet wywróciłam. Ale teraz normalne zakryte szpileczki :) I śmigam w nich bez problemu.
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na pierwszy raz to i tak szybko się odwazylas na szpilki. ;)

      Usuń
  13. Zgadzam się z Tobą :) Jeżeli nastolatka nosi buty na 7 centymetrowym obcasie to nic złego. Przesadą (jak dla mnie) są buty 12cm i wyższe :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie noszę butów na obcasie.. Uważam, że będę miała na to jeszcze dużo czasu.
    Jednak zgadzam się z tym, że dzięki nim nogi się wydłużają, co jest ogromnym plusem.. Sama ostatnio kupiłam buty na lekkiej koturnie i są świetne.
    Jednak ja i tak jestem już dosyć wysoka (172), więc w szpilkach czułabym się już baardzo wysoka.
    http://x-lauraxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witamy cię!
Zostawisz nam komentarz?
O jak miło :) Chętnie też zajrzymy do ciebie!

Copyright © 2016 Magymany , Blogger