4/04/2016 06:00:00 AM

Jesteś za chuda

W dzisiejszym świecie nie ma ideałów. Są ludzie szczupli,  są ci krąglejsi.  Każdy z nas dąży do idealnej sylwetki, ale ostatecznie kiedy myślimy "o tak to jest to" jakiś człowiek psuje to tekstem "Jesteś za gruba". Wiec zaczynasz chudnąć. Ale w pewnym momencie ta sama osoba powie ci "Słuchaj,  teraz to jesteś za chuda". To w takim razie gdzie się podział nasz ideał?  Zaginął gdzieś po drodze?



Dużo osób uważa, że jak jest się chudym to ma się super życie. Bo przecież nikt ci nie powie,  że jesteś gruba,  dużo jesz i rośnie ci tyłek. Ale zamiast tego wymyślają niestworzone historie, że masz Anoreksję,  że nic nie jesz,  że powinnaś utyć,  bo ogólnie to źle wyglądasz.


Grubsi mają za to odwrotnie.  Ktoś im zarzuca,  że mają nadwagę, że za dużo jedzą, za mało się ruszają. 
Czasem nawet jak uprawiasz sport, jesteś sprawny fizycznie to i tak nie musisz mieć idealnej sylwetki. Taka jest prawda. 


Wszyscy myślą, "ach zacznę sobie trenować to wyszczupli mi się ciało. Będę mieć idealne mięśnie, extraca tyłek i wgl będzie pięknie". Otóż to nie do końca tak działa. Żeby "wyrzeźbić" sobie idealne ciało, które w sumie i tak nie będzie idealne, potrzeba czasu.

Ale nie odbiegajmy od tematu. Chodzi o to, że bez względu na to czy sami sobie będziemy się podobać czy nie to i tak znajdzie się ktoś kto będzie nas krytykował. A to za duży tyłek,  a to za płaska,  tamta ma za krótkie nogi, a inna to lepiej nie komentować.


Niestety taki jest dzisiejszy świat i nic na to nie poradzimy. Musimy sami siebie potrafić ocenić,  bo nikt inny nie zrobi tego lepiej.


Uważasz, że twoje ciało nie jest idealne, ale jesteś w stanie to znieść? Jeśli nie to może naprawdę warto zadbać o dietę i ruch, ale pamiętajmy, że róbmy to dla siebie. To my mamy siebie akceptować, bo to nasze ciało. My w nim żyjemy, nikt inny, dlatego sami musimy o nim decydować.




A co się tyczy tych drugich ludzi. Tych co komentują. Tak naprawdę nie waszą sprawą jest to czy ktoś jest gruby czy chudy. Nikt oczywiście nie zabrania w delikatny sposób dać do zrozumienia osobie, z którą jest naprawdę źle, że coś trzeba z tym zrobić, ale pamiętamy o szacunku do drugiej osoby. Nie wyśmiewajmy i nie wytykajmy palcami, tylko wspierajmy i akceptujmy, bo każdy z nas jest piękny na swój sposób.


Mania i Magda
Mania:
Bluza: Terranova 30zł
Spodnie: Tally Weijl 50zł
Torba w serca: New Yorker 120zł
Obudowa: Merkury 50zł

Magda:
Sweter: Cubus 40zł
Spodnie: Tally Weijl 90zł
Zegarek: Casio Watch 100zł
Torba czarna: Reserved 120zł



27 komentarzy:

  1. super post! Co chwilę spotyka się takich ludzi, którym wiecznie coś nie pasuje. Ja ciągle słyszę że jestem straasznie chuda...
    zapraszam do siebie - xkarr.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez ciągle słyszę takie komentarze. Chętnie wpadnę do ciebie ;)

      Usuń
  2. Czas spojrzeć prawdzie w oczy moka droga - grube i otyłe np. 100 kg wcale nie jest takie piekne i to wcale nie jest powód do dumy. Duzo ludzi z nadwaga/grubych/otyłych potrafiło schudnąć do "bycia normalnymi" wiec... Głaskanie po główce i siedzenie cicho nic nie da. Takim osobom potrzebny jest silny kop na rozpęd do działania.
    Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wiadomo, że delikatnie, a gadanie i wyśmiewanie sie w niczym nie pomoże :)

      Usuń
    2. Nie powiedziałam ze wyśmiewanie ale powiedzenie dosadnie. Jak juz napisalam głaskanie po główce za bycie grubym tez nie jest "zdrowe".

      Usuń
    3. Ale nie powinno być to powiedziane tak, że urazi się ta osobę. Musimy o tym pamiętać :)

      Usuń
    4. A poza tym nie dla każdego piękne są chude osoby. Niektórzy ludzie wolą takich krąglejszych i nie mówię tutaj o lekkiej nadwadze tylko naprawdę o dużym nadmiarze tłuszczu. Wiec nie sprowadzajmy się do tego, że piękni są tylko szczupli. Moim zdaniem powinniśmy dać każdemu być takim jakim jest i jakim on chce być.

      Usuń
    5. Zacznijmy od tego ze nigdzie nie napisalam ze piekne jest tylko chude. Dziewczyno nadwaga wielka to juz choroba o jesli ktos wazy np 130kg to to wcale nie jest piekne lecz juz obrzydliwe. Sama znam osoby ktore przez takie duże nadwagi mało zycia nie straciły a jak sie wzięli za siebie to twraz o waza koło 70kg wiec jak sie chce to człowiek potrafi.
      Moze i kazdy jest piekny ale nie z wielka nagwaga bo jak wspomniałam juz - to jest choroba a nie piękno!

      Usuń
    6. Może trochę grzeczniej? Każdy może mieć odmienne zdanie na różne tematy i uszanuj moje, a nie krzycz (!). Nadwaga może I jest chorobą, ale my pisaliśmy o osobach grubszych, a nie takich które nie mogą się ruszyć z miejsca bo mają taką nadwagę. Zaraz mi napiszesz, że nie chodziło Ci o takie co nie mogą się ruszyć, ale trudno, takie jest moje zdanie. Uprzedzając następną wypowiedź, jeśli ktoś ma już taki duży problem to powinien iść do lekarza, my nie poruszamy już skrajnych przypadków, a jedynie osoby, które przekraczają lekko lub trochę więcej normę, a są za to wyśmiewane. A poza tym jak sama napisałaś to oni sami się w końcu za siebie biorą - ludzie z nadwagą - wiec to od nich zależy, a właśnie o tym był nasz post :)

      Usuń
    7. Cóż każdy ma rozne zdanie.

      Usuń
    8. Chociaz ciesz sie ze jest jakas dyskusja na Twoim blogu a nie tylko komentarze z wklejonymi linkami ;P

      Usuń
    9. A w sumie się cieszę, bo fajnie tak czasem podyskutować na różne tematy :)

      Usuń
  3. JA jestem bardzo szczupła, ale nie mam anoreksji, ani bulimii. Jem normalnie, zresztą uwielbiam jeść :) Ale często słyszę głosy: jesteś za chuda. Nigdy na siłę się nie odchudzałam, taką figurę ma moja babka, mama, więc mam i ja. Wszystkie jesteśmy bardzo szczupłe, nie ważymy więcej niż 50 kg. Ale fakt, może lepiej gdybym była grube i te ich argumenty by bardziej do mnie przemawiały. Bo jak na razie myślę, że to zwykła zazdrość, że ktoś nosi rozmiar xs/s
    158 cm wzrostu, 45 kg wagi ;)
    http://piszeczytamgotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post!
    Ja miałam lekką niedowagę, ale już jest w normie. Moglabym być trochę wyższa, ale nie narzekam :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uważam, że nie należy wyśmiewać ludzi, którzy ważą trochę więcej. Myślę, że każda grubsza osoba, wie o tym, bo w końcu musi sobie z tego zdawać sprawę. Dlatego jak ktoś by do niej mówił "Schudnij!" "O, jesteś gruba/gruby" to by nie poskutkowałoby koniecznie tym, że się ktoś weźmie za siebie w sposób normalny i zdrowy, jedynie może zmotywować, ale takie osoby mogą chcieć to zrobić szybko i sięgają po diametralne rozwiązania, co nie jest zdrowe. Chudsze osoby mają o tyle lepiej, że słowa "Za chuda" mówione przez kogoś mogą kierowane być zazdrością niż wyśmiewaniem.
    Dobry temat poruszyłyście! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Przecież proces chudnięcia naprawdę sporo trwa, a jak otoczenie ciśnie na ciebie każdej strony to może naprawdę źle się skończyć. Do chudych może faktycznie mówią z zazdrości, ale tak czy siak nie jest miło słuchać, że gadają o tobie ze masz Anoreksję moimi, że to nie prawda :)

      Usuń
  6. Też zgadzam się z tym, że to my powinniśmy czuć się dobrze w swoim ciele, a innym nic do tego :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojj ja już byłam "za chuda" i to wcale nie wyglądało ładnie-chodzący kościotrup. Teraz uważam, że lepiej mieć trochę więcej, ale przynajmniej ubrania na mnie nie wiszą jak na wieszaku :P
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Popieram :3 ♥
    https://dariadance.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Nikt nie jest idealny, a niektórych rzeczy nie da się zmienić. Chciałabym na przykład mieć dłuższe nogi, ćwiczeniami raczej nic nie zdziałam ;)
    I racją jest, że jakbyśmy doskonale nie wyglądali, znajdzie się ktoś kto skomentują coś co mu się nie podoba :) Najważniejsze jest podobać się sobie i tyle! :)

    http://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nigdy nie zwracam uwagi na to co mówią inni o mnie. Jem to na co mam ochotę. Idę biegać kiedy mam ochotę. Zjem całą tabliczkę czekolady kiedy mam ochotę. Jestem zadowolona z mojego ciała i akceptuję je. Przecież zawsze mogło być gorzej.
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie zdanie, ale wiele osób zwraca uwagę na to co je, aby nie przytyć.Nie mają takiej swobody:D♡

      Usuń
  11. Ja tam nie zwracam uwagi na to co inni o mnie mówią :) Najważniejsze jest to, że sama sobie się podobam oraz swojemu mężowi :)
    mlodamamakacpra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :D Trzeba samemu dobrze się czuć we własnym ciele :)

      Usuń
  12. A ja nie jestem zbyt chudy. Mam grube nogi no ale ćwiczę i w ten sposób dodaje sobie siły że kiedyś pozbędę się tego tłuszczuu :3 super post

    http://tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witamy cię!
Zostawisz nam komentarz?
O jak miło :) Chętnie też zajrzymy do ciebie!

Copyright © 2016 Magymany , Blogger