9/30/2015 09:31:00 PM

W pamiętnikach uwieczniamy najważniejsze chwile!

Chyba każda dziewczyna na świecie chociaż raz w życiu prowadziła swego rodzaju pamiętnik. Jednak to określenie dzieli się na kilka mniejszych podgrup, które dziś wam opiszemy. Specjalnie do tego posta wygrzebałam z szafki wszystkie moje "pamiętniki".

Może najpierw trochę teorii, czyli to co o pamiętniku mówi nam Wikipedia. 

"Pamiętnik opowiada o zdarzeniach z pewnego dystansu czasowego, w związku z czym kształtuje się dwupłaszczyznowość narracji: autor pamiętnika opowiadać może nie tylko o tym, jak zdarzenia przebiegały, lecz może ujawniać również swoje stanowisko wobec nich w chwili pisania."

Czyli jednym słowem w pamiętniku uwieczniamy najważniejsze chwile w naszym życiu. Opisujemy nasze uczucia i planujemy.



A teraz grupy na jakie dzielimy pamiętniki:

1. Sekretniki
Czyli pamiętniczek typowy dla małych dziewczynek. Mamy gotowe pola do wypełnienia informacjami o nas o naszych pasjach o tym kogo lubimy, a kogo nie. Moje oba miały kłódki,  żeby nikt nie mógł do nich zaglądnąć. Fakt, że takie pamiętniki ładnie wyglądają ale nie mamy przy nich szansy się wykazać.  Ani pod względem pisania, ani pod względem ozdabiania. 

2. Kalendarze
Zapisujemy w nich codzienne plany i nasze dni. Nie jest to może typowa forma pamiętnika ale czasem możemy wrócić do niego i zobaczyć jak nasze życie wyglądało parę lat temu. 

3. Kreatywnie
Czyli dwie znane wszystkim książki "Zniszcz ten dziennik" i "To nie książka". Czy jest to typowy pamiętnik?  Z pewnością nie, ale ja wykonując przeróżne zadania skupiałam się na pewnych konkretnych wydarzeniach w moim życiu i robiąc zadania nawiązywałam do nich. Na przykład na tej czarno białej stronie są wypisane wszystkie cudowne komentarze z mojego poprzedniego bloga. Dzięki tej stronie mogę przypomnieć sobie jak cudownych miałam czytelników.

4. Typowe pamiętniczki
Ozdabiamy je same, wewnątrz piszemy co nam się żywnie podoba. Wklejamy zdjęcia. Zazwyczaj takie pamiętniki powstają ze zwykłych zeszytów. Dopiero my nadajemy im charakteru i oryginalności. Wszystko zależy od nas. Zdecydowanie jest to najlepsza ze wszystkich form pamiętnika,  ale trzeba do niej dojrzeć. 

5. Notesy
Ostania grupa to notesy. Każdy ma ich mnóstwo w domu i czasem po prostu coś w nich zapisuje. Jakieś wydarzenie, ważną datę itp. Jak zajrzy się do takiego notesu po pewnym czasie można znaleźć wiele ciekawych wspomnień z naszego życia. Czasem wyrażonych słowami,  a czasem rysunkami co zobaczycie na zdjęciu poniżej. 

Mn: Ja zdecydowanie jestem fanką typowych pamiętników. Chociaż mój nowy prowadzę od niedawna to uważam,  że jest to jeden najpiękniejszych pamiętników w moim wykonaniu. Uwielbiam do niego zaglądać i wspominać chwile spędzone z bliskimi. Wklejam do niego bardzo dużo zdjęć, dzięki czemu jeszcze dobitniej uwieczniam chwile.

Mg: Sama prowadzę pamiętnik, w którym przedstawiam wszystkie swoje historie, które zdążyły mi się w życiu. Ale jestem leniwa i rzadko do niego zaglądam, więc zapisuję w nim tylko najważniejsze informacje. Ogólnie podoba mi się idea  pamiętnika, bo można zapisać całe swoje życie. 


A wy którego z pamiętników jesteście zwolennikami? Czy w ogóle prowadzicie pamiętnik? Przykładacie się do niego, czy może traktujecie jako coś co do życia wcale nie jest potrzebne? 
Czekamy na Wasze odpowiedzi w komentarzach ☺☺☺

Magda i Mania

15 komentarzy:

  1. Wyjątkowo przyjemnie czytało mi się ten post. :) myślę, że czas zajrzeć do moich pamiętników i zrobić coś ze "zniszcz ten dziennik" :) osobiście preferuję notesy, pamiętniki i tz. Kreatywne.
    Pozdrawiam was laski! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja preferują te pamiętniki dla starszych, ale trzeba je dobrze chować, żeby rodzice się nie dobrali tak jak mi kiedyś. Kiedy dzieje się coś złego lepiej nie zapisywać tego w pamiętniku, gdyż potem nie można tego wypisać z pamięci. Ja tak zrobiłam przypadkiem i nie żałuję tego.
    Świetna notka! Tylko Mam jedno pytanie. Dlaczego nie piszecie postów oddzielnie? Każda osobny post (oprócz konkursów czy coś, a oznaką autora moze być ,,...... - Mania/Magda lub podpis tej osoby pod postem. Dużo dziewczyn tak robi.
    Więcej tak genialnych postów!! Z pewnością zostanę tu na dłużej !! <3

    http://klaudyna-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo!
      Zgodzę się z tym ukrywaniem przed rodzicami :P
      A posty z zasady piszemy razem, wspólnie je wymyślamy, więc i wspólnie się podpisujemy :)
      Może kiedyś dodamy coś oddzielnie :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Ja akurat jakoś nigdy nie pisałam żadnych pamiętników i bardzo rzadko zapisywałam coś w notesach. Mimo tego, że zawsze chciałam bo bardzo fajnie to wygląda i trzyma dla nas wspomnienia, to za bardzo zwlekałam żeby się za to zabrać. Teraz żałuję, jednak myślę, że najlepiej mieć pamiętniki kiedy jest się jak najmłodszym. Mając 17 lat już tym bardziej bym go nie zaczęła. :) Pozdrawiam i obserwuję,

    scarlett-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłam mała miałam taki sam różowy sekretnik jak na zdjęciu :)
    http://big-dreams0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamietam jak kiedys prowadzilam zlote mysli czy jakos tak to sie nazywalo, ciekawe czy jeszcze mam gdzies te moje pamietniki :(

    http://comocarmen.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś jak byłem mały miałem pamietnik ;)
    Teraz moim pamiętnikiem jest mój blog ;>
    Zapraszam do polubienia flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post! Ogólnie ciekawie prowadzicie bloga! Gratuluję i czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ZAPRASZAM NA KONKURS !!!
    http://pineapple3443.blogspot.com/2015/09/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam do mnie! Świetny post! Wspólna obserwacja ? Dajcie znać u mnie. Pozdrawiam cieplutko :* http://myaloveshair.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post dziewczyny! Jednak ja osobiście jestem przekonana bardziej do ostatniej formy pamiętników ;) :*
    Zapraszam do siebie ;) http://dominatt.blogspot.com/
    Obs/Obs? :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszczę Ci tego, że potrafisz coś takiego prowadzić bo ja może miałam jeden pamiętnik ale to były czasy podstawówki gdzie zapisywałam 'co robiłam w szkole' haha. Tak śmiesznie..
    Chciałabym posiadać pamiętnik taki, aby zapisywać cudowne dni, albo opisywać każdy dzień. Ale niestety próbowałam nie raz, z braku czasu nie wychodziło mi to.

    Pozdrawiam, cudowny blog
    http://adrianna-h.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja opisuje bardzo nieliczne dni jest ich może jeden, dwa w miesiącu :) I zazwyczaj całą magię tych zdarzeń oddają zdjęci ☺ Poza tym ten pamiętnik prowadzę od niedawna i zobaczymy jak długo wytrzymam ☺☺
      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Super ! Nie mogę uwierzyć że niektóre pamiętniki robiłaś sama, no po prostu cudo! A tak ogólnie to moje pamiętniki były zapisywane tylko na początku i nigdy nie kończyłam xd ale mam nadzieję że tym razem będzie inaczej ;* super post :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś miałam pamiętnik, a nawet kilka. Jak ostatnio zaczęłam je czytać to myślałam,że się poplaczę. Po przeczytaniu tego posta mam ochotę wrócić do redagowania pamiętnika :)

    OdpowiedzUsuń

Witamy cię!
Zostawisz nam komentarz?
O jak miło :) Chętnie też zajrzymy do ciebie!

Copyright © 2016 Magymany , Blogger